Superstock: Győrfi pontszerzésért motorozik Németországban
Legutóbb a négy pontot érő 12. helyen zárta a legendás brit Silverstone-ban az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának hetedik futamát Győrfi Alen, és ezzel összetettben a 14. pozícióban várja a folytatást. A több mint egy hónapos szünetet követően a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője szeretné bizonyítani, hogy a tavalyi, meglehetősen eredménytelen versenyt követően – amikor betegen ült motorra – ebben az évben pontszerzőként zárna a Nürburgring aszfaltján.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás brit pályán, Silverstone-ban folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., míg Aragonban és Brno-ban a 14. lett –, és a két pontot érő 12. helyen fejezte be a futamot, így az összetettben a 22 pontjával a 14. pozícióban várja a folytatást. Több mint egy hónap hét telt el azóta, és igencsak motiváltan várja a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a hétvégi, a németországi Nürburgringen rendezendő Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának nyolcadik futamát.
Tavaly a futamot az egész hétvégét uraló – egyedül a bemelegítő edzést elbukó – Davide Giugliano nyerte meg a Ducati nyergében. A 2012-es pontversenyt vezető Eddi La Marra csak a tizenkettedik helyen végzett, míg idei legnagyobb riválisa, a francia Sylvain Barrier másodikként ért célba. A 11 körös versenyen Győrfi Alen a kellő tapasztalatok hiányában nem megfelelően reagálta le például a változó időjárást, ráadásul egész hétvégén vírusfertőzéssel is küszködött, ám a versenyen még így is képes volt éppen két másodpercet javulni a pénteki időmérőn elért időhöz képest, ám ez is csak a 22. helyhez volt elegendő (a 27. rajtkockából vághatott neki a futamnak). Mivel tavaly a beállítások terén is rossz útra tévedtek, így idén a pénteki szabadedzésen kell a lehető legjobb beállítást megtalálni, hogy a 22 éves motoros folytathassa a pontgyűjtést. Ami biztos, idén nem gyógyszerekkel tele kell majd versenyeznie.
„Már vártam ezt a hétvégét, hiszen több mint négy hetet kihagytam, és már nagyon hiányzott a versenyzés, kell már a szervezetemnek az ilyenkor szokásos adrenalin-löket. Sajnos tavaly szinte mindenben hibáztunk ezen a legendás pályán, amiben csak hibázhattunk, éppen ezért semmilyen adat sem áll rendelkezésünkre, ami hasznos lehetne, maximum az, amit immár szeretnénk elkerülni. Pont olyan, mintha egy új pályára mennénk, és a pénteki szabadedzésen kell mindent megtenni azért, hogy a Hondán minél hamarabb megtaláljuk az ideális beállításokat. Ha ez sikerül, akkor attól kezdve nincs más dolgom, csak finomítani ezeken, hogy minél gyorsabb tudjak lenni” – fogalmazott Győrfi Alen.
A csapattulajdonos abban bízik, hogy a tavalyi eredménynél és teljesítménynél idén csak jobb jöhet. Kelemen Krisztián úgy érzi, ezúttal nem lesz gond, és ha versenyzője újabb értékes bajnoki pontokkal távozhat majd a legendás pályáról. „A tavalyi évben nem volt sok szerencsénk itt, talán most eljöhet a mi időnk. Ebben a szezonban kézzel fogható Alen fejlődése, így biztos vagyok abban, hogy harcban lesz a pontokért. Ez már elvárás vele szemben, és eddig szinte hiba nélkül megoldotta ezt a nehéz feladatot az eddigi versenyeken. Most lesz az idei évben a legnehezebb dolga neki és a csapatnak is, de bízom bennük, hisz egy célért, Alen pontszerzéséért dolgozunk mindannyian. Remélem, ezúttal sem hiába teszünk meg mindent” – ecsetelte Kelemen Krisztián.
MOTORSPORT |
Nürburgring (Németország) |
Pálya hossza: 5137 m Pole pozíció: a pálya bal oldalán Bal kanyarok száma: 7 Jobb kanyarok száma: 9 Irány: az óramutató járásával megegyező Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:58.763 – Davide Giugliano (2011) 2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:59.012 – Davide Giugliano (Althea Racing) 2011 – pole pozíció: 1:58.763 – Davide Giugliano (Althea Racing) 2011 – verseny győztese: Davide Giugliano – Althea Racing |
Nürburgring – röviden
A világ leghíresebb pályáinak egyike közé tartozik a hétvégi Superbike világbajnokság futamainak otthont adó Nürburgring. Az 1927. június 18-án megnyitott pálya körülbelül 8,1 millió márkából – mai árfolyamon körülbelül 27 millió euró – épült fel a németországi Eifel-hegyek közt. Az eredeti pálya, a legendás Nordschleife 22,5 kilométer hosszú volt, ám Niki Lauda 1976-os emlékezetes balesete után – ami ráébresztett az elavult biztonsági berendezésekre, valamint a 15 másodpercen belüli mentés biztosíthatatlanságára – 1984-re felépítették a mai modern versenypályát. A majd’ harminc év elteltével több modern lelátó, új bokszutca, média centrum, orvosi központ, óriáskivetítők, szabadidős- és üzleti központ épült. Nézzük, milyen a német ring a versenyző szemével.
„A pálya három részből áll. A legendás Nordschleife, ami rendkívül nehéz és veszélyes, a ma már csak közútként használatban lévő Südschleife, és a mostani pálya. A start/célegyenes a pálya legmagasabb pontja (627,75 méter), míg a Mercedes-aréna a pálya egyik legnehezebb része, mivel rendkívül nehéz megtalálni az ideális ívet. A pálya legalsó pontja egy hajtűkanyar, amely a Müllenbach-hurok névre van elkeresztelve. A hétszeres F1-es világbajnokról, Michael Schumacherről nevezték el a Müllenbach utáni gyors bal-jobb kombinációt. A Warsteiner kanyar vezeti el a versenyzőket a pálya leggyorsabb szakaszához, amit az Advan-Bogen névre keresztelt jobbos – a ring leggyorsabb kanyarja – tesz még izgalmasabbá. Miután a pilóták a végsebességhez közeli teljesítményt értek el, az NGK-sikán lassítja vissza őket, majd egy jobbos után következhet egy újabb kör a Nürburgringen” – vezetett végig a pályán Győrfi Alen.
Az idei futamon négy magyar motoros indul: Győrfi Alen (Superstock 1000), Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).
MOTORSPORT |
A hétvégi Superstock 1000-es nürburgringi futam menetrendje |
Szeptember 7., péntek 08.45-10.15: motorok technikai átvétele 11.00-11.30: első szabadedzés 14.45-15.15: első időmérő edzés Várható időjárás: 20 °C (napos) |
Szeptember 8., szombat 09.00-09.30: második szabadedzés 17.05-17.35: második időmérő edzés Várható időjárás: Szombat: 20 °C (felhős) |
Szeptember 9., vasárnap 09.00-09.10: bemelegítés 10.30: verseny (11 kör – 56.507 Km) Várható időjárás: Vasárnap: 22 °C (napos) |
A Superstock 1000-es bajnokság állása. 1. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 119 pont, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 88, 3. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 86, 4. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 82, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 67,… 14. Győrfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 22. |
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.